
Resum general Episodi de De Tu a Tu amb Joan Padilla García, un molinenc que explica la seva vida professional a la construcció des dels 12 anys i el seu gir cap a la passió pel cant: des de karaoke i ranxeres fins a àries d’òpera en corals locals. Entre records de Molins de Rei, disciplina apresa als Salesians i una història d’amor que neix al Foment, el Joan comparteix també interpretacions en directe com Granada i Nessun Dorma. "Jo m’he caracteritzat per cantar cançons: quan més complicades i fortes, millor." Temes principals 1) Infància, ofici i disciplina • Inici al ram de la construcció amb 12 anys a Calvadí (recomanat pel metge per tractar uns tics nerviosos). • Tasques de pinxe i manobre: aigua a l’obra, aprenentatge i bassa de calç els diumenges (sense remuneració). • Obres a Molins de Rei (fàbriques tèxtils) i rodalia; pas als 17 anys a Núñez i Navarro a Barcelona, on duplica el sou. • Valors clau: disciplina, formalitat i tenir paraula. 2) Gir musical: de karaoke a corals • Influències familiars: mare amb coples (Concha Piquer) i pare amb veu de baríton (sarsuela i tangos). • Explosió musical amb els karaoke (Barcelona, inicis 90): Nino Bravo com a referent. • Participació coral: de la històrica Flor de Neu (fins a la pandèmia) a la Coral Cordona (Casal de la Dona). • Repertori ampli: ranxeres, pasdobles, pop melòdic, medleys sardanistes, peces en català, castellà, italià i anglès; direcció i arranjaments de Laura Capellà; acompanyament sovint amb acordió. 3) Vida personal i arrelament local • Naixement i joventut al carrer Josep Fulqué (Molins de Rei); escola al Liceu Escolar (c. Carril) i als Salesians de Sant Vicenç. • Coneix la Montse al Foment (1965); valses, swing i pasdobles com a llenguatge compartit. • Cançoner local: peces sobre Molins de Rei i repertori per a residències i bolos. 4) Veu, repertori i preferències • Tècnica i gust per peces exigents: ària “Nessun Dorma”, “Va, pensiero”, ranxeres i pasdobles. • Ídols i temes favorits: Nino Bravo (Un beso y una flor, Mi tierra, Libre); també Francisco i Juan Bau. • Actitud oberta a la interacció: li agrada que el públic balli quan toca música de ball. Interpretacions en directe (marques de temps) • Granada (José Padilla) — 554–780 • Qué me importa el mundo — 961–1149 • Yo soy mexicano — 1377–1591 • Bella enamorada — 1973–2166 • Nessun Dorma (Puccini, Turandot) — 2910–3041 Moments clau i cites • Origen de l’ofici: metge recomana treballar per millorar els nervis; entra de pinxe a Calvadí. • “Diumenges gratis” per la bassa de calç com a requisit d’aprenent de paleta. • Canvi laboral: de 17 a 35 pessetes/hora en passar a Núñez i Navarro (Plaça Espanya). • Escola i valors: Salesians, duresa i disciplina com a eix vital. • “La meva dona sempre m’ha acompanyat”: la Montse s’incorpora a cantar a la coral amb ell. • Coral Cordona: 36 dones i 3 homes, repertori variat, arranjaments propis i actuacions socials. Conceptes clau • Pinxe (aprendís/ajudant a obra) • Bassa de calç (preparació de morter) • Psicomotricitat i ritme aplicats al ball/cant • Repertori coral: medleys (sardanes, ranxeres), cançó melòdica i popular