• Entrevista a Joan Dionís Heredia, jove guionista i dramaturg format a l’ESCAC (Terrassa), que ha escrit i dirigit l’obra de teatre “Mare de Déu Senyor”.
• Conversa sobre formació cinematogràfica, diferències entre dramaturg i guionista, i el seu màster en guió amb professionals del sector.
• Treballs de veu: interpreta Jesús (català) i l’apòstol Pau (castellà) en el Nou Testament dramatitzat, disponible a Bible.is.
• Projectes actuals: desenvolupament d’un llargmetratge de ciència-ficció/terror per presentar a Sitges i participació a l’Òpera Prima de l’ESCAC.
• Compromís comunitari: membre del comitè “Misión Posible” (esdeveniment nacional de joves cristians) i voluntari als campaments Aigua Viva (CAT) i Pinos Reales (MAD).
• Activitat radiofònica: co-conductor de Cairós a Ràdio Molins de Rei (dijous, 12:30), amb arrencada de temporada dedicada a Supersubmarina.
• Moments musicals destacats: “Tot és trist a Venècia”, “Ola de calor” (Supersubmarina), “La bohèmia” i “Agua y mezcal” (Guitarricadelafuente).
“Un guió és un manual amb tota mena de detall... De fet, és com si fos l’audiodescripció per a persones cegues.”
• Inici a l’ESCAC el 2020 (en plena Covid).
• Aprenentatge artesanal: càmera analògica “la russa”, canvis de cinta a les fosques i enviaments de material a laboratoris externs amb resultats imprevisibles.
• Itinerari: 3 anys de grau en cinematografia + 2 anys de màster en guió.
• Màster amb docents de la indústria (p. ex. David Plana, Mitxel Gaztambide).
• Segon any del màster dedicat a escriure un projecte: Joan crea l’obra “Mare de Déu Senyor”.
• Selecció de fragments per a posada en escena al Teatre Eixample (Barcelona) amb dues funcions.
• Dramaturg: escriu per a teatre (centre en accions i diàlegs sobre escena).
• Guionista: escriu per a cinema/sèries, disposant del llenguatge de càmera, plans, sons.
• Argument vs guió: l’argument és la història simplificada; el guió, el document detallat escena a escena.
“Un guió és el més semblant a una audiodescripció.”
• Seleccionat a Òpera Prima (ESCAC) i en classes de desenvolupament amb feedback constructiu.
• Escriu un llargmetratge de ciència-ficció/terror per presentar a Sitges.
• Aclariment: Sitges engloba ciència-ficció i terror; molts títols també passen per Molins de Rei (TerrorMolins).
• Amb 17 anys, veu de Jesús al Nou Testament (català, versió interconfessional).
• Posteriorment, veu de Pau a la versió en castellà (La Palabra – Societat Bíblica).
• Disponible gratuïtament a Bible.is (web i app).
• Considera el doblatge/audiollibre com a sortida professional paral·lela a l’escriptura.
• Emissió: dijous a les 12:30.
• Nova temporada amb Supersubmarina (del debut “Electroviral” al comiat “Viento de cara”).
• Equip: pastor Mariano/Maria Heredia, Esperança Heredia, Dolors Prieto i Joan (conducció); to amateur-professional en creixement.
• Flauta travessera i cant coral a l’Escola Municipal de Música (Molins de Rei); classes de cant a Tria Música; període com a solista al cor de l’església.
• Interès per doblatge i audiollibres (mercat en creixement: Amazon, iBooks).
• Misión Posible: esdeveniment nacional bianual per a joves (Setmana Santa), seu a l’Institut Piràmide (Osca/Huesca); Joan lidera la part creativa/audiovisual.
• Campaments: voluntari a Aigua Viva (CAT) i Pinos Reales (MAD): jocs, reflexió, educació en valors.
• Viu a Molins de Rei; estudis a Esplugues i Terrassa.
• Família de suport clau (ESCAC és privada); germans grans; arrels maternes a la vila.
• Referent cultural personal: Corto Maltés (Hugo Pratt); samarreta comprada a l’expo del Centre Pompidou (2024).
• “Tot és trist a Venècia” (versió catalana).
• “Ola de calor” – Supersubmarina.
• “La bohèmia” (versió catalana).
• “Agua y mezcal” – Guitarricadelafuente.
• Recordatori de l’actuació de Pierre Bolero i Cançó el dissabte 27 a la Plaça de l’1 d’Octubre (ex-plaça del Molí).
• Proposta en directe a Joan per narrar un recull sobre l’origen de les cançons del presentador; acceptada (veu en off i possible polida de text).
Preguntat si es veu pastor als 40: “No, gràcies.”