15 de Novembre de 2016 a les 13:41
En una reunió entre el president de Rodalies de Catalunya, Felix Martín, l’alcalde Joan R. Casals, i el 1r tinent d’alcalde, Xavi Paz, es va assegurar que les obres tiraran endavant i es va parlar d’un calendari. Des de l’any 2007 que es va anunciar que es durien a terme les obres per fer més accesible l’estació, que s’espera aquesta actuació. Sembla que ara es concretaria aquest compromís. Tot i així, després de tant de temps de demandes, des de l’ajuntament volen ser prudents a l’hora de celebrar la notícia.
En concret, es col.locaran quatre ascensors: un per accedir a l’estació i tres més per poder anar a les andanes. Les andanes s’allargaran, quedaran 4 vies, i d’aquesta manera ja estaran preparades per quan s’ampliïn els trens que passaran de 150 a 200 metres de llargada, amb la qual cosa s’incrementa un 20% la capacitat de viatgers.
Les obres es licitaran a finals de l’estiu del 2017, començaran el 2018 i la previsió és que estiguin enllestides cap el setembre del 2019. L’obra costarà 4.5 meur.
Altres demandes sense resposta
Una de les demandes històriques de l’ajuntament i dels veïns dels barris de l’Àngel, Les Conserves i la Riera Bonet era tenir un accés a l’estació pel carrer Mancomunitat. Segons ha explicat l’alcalde a RMR, Renfe s’hi oposa frontalment, ja avança que no es farà, encara que sigui l’ajuntament qui pagui l’obra, perquè, diuen, es contradiu amb la gestió que fan de les estacions.
La Plataforma d’Usuaris del Transport Públic va recollir 4.000 firmes per demanar que la vila aigui zona 1 del sistema tarifari integrat de l’àrea metropolitana. Justament avui, el diari La Vanguardia publica una notícia que explica que la T-Mobilitat no serà una realitat fins a finals del 2018. T-Mobilitat és un sistema que suposarà suprimir el sistema actual de zones per un model de mobilitat basat en el quilometratge i on tots els bitllets integrats passarien a una nova i única targeta.