6 de Abril de 2018 a les 14:39
Els locals del c. Foment fa 6 dies que no tenen línia telefònica ni dades per la caiguda d’uns cables de comunicacions a causa de la ventada del dissabte 31 de març.
La companyia telefònica no ha reparat l’avaria tot i les queixes i reclamacions dels comerciants del carrer. Aquest fet també ha deixat l’emissora de ràdio sense telèfon i, a hores d’ara, encara no s’ha solucionat.
El passat dissabte, el fort vent que bufava va provocar la caiguda de l’escomesa de cables de comunicacions que travessen el c. Foment, just a la cantonada amb el pg. del Terraplè. Els cables ja estaven en molt males condicions des que es va enderrocar la casa que hi havia en aquest punt, i penjaven de forma precària.
els cables telefònics continuen penjant de la façana del Cafè del Foment // RMR
Dissabte, la Guàrdia Urbana, va haver de senyalitzar els cables caiguts, que penjaven, pel perill que podrien suposar, ja que estaven just a sobre de l’espai de la terrassa del cafè del Foment, i per aquest motiu, segons fonts del mateix cos, van advertir la companyia Telefònica. Una setmana després, els cables continuen penjant al mateix lloc i la majoria de comerços del c. Foment estan sense internet ni telèfon. Des dels locals afectats, s’ha trucat reiteradament a la companyia de telèfons i també a l’Ajuntament per tal que hi intercedís, però sense èxit de moment.
Negocis afectats
Un dels responsables d’Agrollavor, que es dedica a la venda de productes agrícoles i de jardineria, ens explicava que a l'establiment de Molins de Rei hi tenen la central informàtica de la qual depèn també la botiga que tenen a Arenys de Mar. Aquesta setmana sense internet ha provocat que, a la botiga del Maresme, hagin de treballar, amb els productes i comandes, de forma manual ja que no tenen accés al sistema de vendes informatitzat.
Sergi Gil, responsable de l’establiment de restauració Baccus i també del local musical Cèltic, es mostra molt disgustat i enfadat per la situació que els afecta de ple: “no tenim connexions de cap tipus, no es pot fer el pagament amb targeta i a hores d’ara no tenim cap reserva, quan normalment el divendres tenim les reserves plenes pel cap de setmana” i afegeix que “hem trucat una quinzena de vegades a Telefònica i ningú ens ha fet ni cas”.
El local de lleure infantil, l’Illa del Tresor, organitza festes d’aniversari, i aquests dies sense telèfon estan complicant molt la gestió del negoci. La seva responsable, Isabel Romero, diu que “no puc rebre trucades, ni gestionar el calendari de reserves, estic perdent diners i clients... estic molt desesperada”.
Ràdio Molins de Rei ha intentat posar-se en contacte amb Telefònica, sense aconseguir trobar un interlocutor que pogués explicar per quin motiu, després d’una setmana, no s’ha reparat l’avaria.
Estat actual dels cables telèfonics a l'interior de la finca on es va enderrocar la casa // RMR
Un dels caps de zona de la companyia, sí que ens ha comentat però, que quan els propietaris del terreny on hi ha els cables i la caixa de connexions, van voler enderrocar l’edifici, Telefònica va demanar permís a l’Ajuntament per instal•lar-hi uns pals de telèfon i no els van donar aquest permís. Per aquest motiu, diu, no poden instal•lar de forma segura, ni els cables, ni les caixes de connexions.
Fonts de l’Ajuntament expliquen però que el novembre del 2016, es va acordar, en una reunió amb l’empresa promotora de l'obra i amb Telefònica, que seria l’empresa de telefonia qui hauria de substituir els suports actuals, que són bigues de ferro de la casa enderrocada, per uns pals de fusta més llargs.