3 de Juny de 2016 a les 10:01
Així ho contempla el Pla Territorial Metropolità de Barcelona 2011-2020, aprovat per la Generalitat, que preveu una reserva d’espai perquè aquest mitjà de transport col•lectiu arribi per la carretera Laureà Miró, pel polígon El Pla i circuli per les avingudes València i Barcelona fins a quatre camins.
Des d’Iniciativa per Molins de Rei s’han mostrat sorpresos pel fet que el govern municipal hagi iniciat un procés de participació ciutadana per transformar la carretera i no s’hagi tingut en compte aquest condicionant que determinarà la reforma.
De fet, al ple de la setmana passada Iniciativa va presentar una moció, que es va aprovar per unanimitat, per demanar a la Generalitat que revisi el traçat del Trambaix i circuli per una altra via que no sigui la carretera.
Lluís Carrasco, d’Iniciativa, explica que “s’està fent un procés participatiu sense tenir en compte aquest condicionant, la reserva d’espai s’ha de garantir. Durant la campanya electoral nosaltres ja vam dir que s’ha de demanar la revisió del Pla i fer un nou traçat per poder fer la reforma de la carretera com cal, i que es converteixi en una via cívica, un espai on es pugui passejar i sigui còmode comprar, etc”.
De moment, el ple del mes de maig, va aprovar per unanimitat una moció d’Iniciativa per demanar que es replantegi el traçat del Trambaix al seu pas per Molins de Rei.
captura del mapa amb la futura perllongació del trambaix (línia verda discontínua)
El govern ja ha començat el procés per fer la reforma
L’ajuntament ha iniciat, aquest passat mes de maig, un nou procés de participació ciutadana per decidir com es transformarà la carretera. S’han dut a terme trobades sectorials, i d’altres obertes a tota la població, per recollir les propostes de la gent. També s’han convocat dos actes per explicar les conclusions d’aquestes reunions i ara tota la informació que s’ha recollit s’enviarà a l’Àrea Metropolitana de Barcelona que farà tres propostes arquitectòniques. A la tardor, s’exposaran i es farà una consulta popular, a la que hi podran votar els molinencs que tinguin a partir de 16 anys, perquè la població triï la que més li agrada.
Segons ha explicat el govern, la reforma de les avingudes Barcelona i València és un dels objectius d’aquest mandat. La intenció és que la remodelació abarqui tota la via, des del a Riera Bonet fins al pont de la N-340, tot i que el tram entre el ps. del Terraplè i el pont s’haurà de veure com es realitza, ja que és un nus important de circulació.
Amb aquesta obra es vol cobrir un dèficit històric que hi havia amb la carretera; que serveixi per unir l’entramat urbà del centre amb el barri del Canal, i potenciar el sector del comerç que hi ha en aquesta zona.