10 de Octubre de 2018 a les 11:46
Ahir hi va haver una reunió a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) amb els 18 municipis implicats i es va avançar que totes aquestes poblacions s’han posat d’acord i que, per tant, l’AMB tira endavant el canvi de corona tarifària. Això suposarà que la vila passa a integrar-se a la zona 1, amb la qual cosa els bitllets i els abonaments valdran la meitat, per anar a Barcelona, per exemple.
Un altre efecte directe serà que es crearà un nou impost que pagaran directament els ciutadans i que servirà, en la seva majoria, per finançar aquesta millora en el transport públic.
L’alcalde, Joan R. Casals, ho avançava ahir a RMR, tot just sortir de la reunió, i explicava que “l’AMB ja ha pactat l’acord amb la Generalitat perquè pugui entrar en funcionament la zona 1 en els 18 municipis que ara estan a la segona corona”.
Per acabar de tancar i confirmar aquesta informació, però, encara queden dos temes pendents: que l’AMB aprovi el nou tribut metropolità i que signi amb la Generalitat l’aportació econòmica que farà el govern català.
De moment, no s’ha volgut avançar quant suposarà aquest nou tribut pels contribuents, però sí que es fixa en funció del valor cadastral de cada habitatge. L’alcalde ha explicat que s’aplicaria a partir del segon semestre del 2019 i que els habitatges amb un valor cadastral de menys de 45.000 euros estaran exempts de pagar el nou impost.
mapa actual de zones del sistema tarifari integrat // ATM
Una demanda històrica
Recordem que l’Ajuntament (que ha aprovat mocions reclamant ser zona 1) i la Plataforma d’usuaris del transport públic (que ha fet recollida de firmes) demanen des de fa anys passar a la zona 1 del sistema tarifari integrat, de moment només s’ha aconseguit que per anar a Sant Feliu de Llobregat es pagui el preu d'una zona, però més enllà, es paga com a dues zones. Això podria canviar, a partir de l’1 de gener de 2019.