15 de Octubre de 2025 a les 14:00
Formen part de la col.lecció Gelonch Viladegut que està dipositada al Museu de Lleida i a partir de l’acord entre els dos museus, ara es fa un préstec de nou gravats a Molins de Rei que estaran exposats durant sis mesos a la primera i la segona planta del museu.
Els nou gravats són del segle XVI i XVII i reflecteixen els dos tipus de gravat que es feia a l’època. Al segle XVI les novetats d’Itàlia arribaven aquí a través de gravats, per tant eren un vehicle de difusió de les novetats artístiques, per tant hi ha autors que es dediquen a copiar obres d’artistes ja consagrats i també hi ha artistes del gravat que fan obres originals pròpies, com Albrecth Durer, artista alemany que traslladava les idees i obres renaixentistes italianes als seus gravats. des del Museu del Renaixement s’ha destacat la importància d’aquest autor i del fet que hi ha un gravat seu ara exposat, L’Anunciació del 1504.
Els gravats durant el Renaixement tenien un paper de difusió d’altres obres d’art i d’idees a les quals la majoria de persones i artistes no hi tenien accés. Damià Martínez, director del Museu del R, destaca la importància dels gravats que, des d’ahir, s’exposen al Museu
A la primera planta hi ha quatre gravats de principis del segle XVI i XVII i que són: l’Anunciació, el Moisès, La resurrecció de Llàtzer, i el Judici Final. I a la segona hi ha cinc retrats d’autors francesos, que van retratar personatges de la seva època, el segle XVI. En concret, Caterina de Mèdici, Joana d’Albret, Reina de Navarra; Enric IV de França, Maria de Mèdici i Felip II.
Gravats situats a la 1a planta del Museu
El gravat reprodueix El Judici Final, de Miquel Àngel.
Acord per cinc anys amb el Museu de Lleida
L’Ajuntament de Molins de Rei i el Museu de Lleida han establert un conveni, que no ha implicat cap despesa econòmica, que inclou tres lots de gravats. Els gravats són unes obres fràgils i delicades de conservar i per això s’exposen com a màxim sis mesos, per evitar que la llum les pugui deteriorar. L’acord implica que les peces de cada un dels lots s’exposaran durant sis mesos i després es retornaran al dipòsit del Museu de Lleida on reposaran un any. Mentrestant s’enviarà un altre lot de gravats per ser exposats durant sis mesos. D’aquesta manera es farà una rotació dels tres lots i s’assegura la seva conservació i també la difusió de les seves propietats i qualitats artístiques i històriques.