31 de Maig de 2016 a les 11:23
Un mes després de la jornada de portes obertes que es va fer per Sant Jordi, finalment ha obert les seves portes aquest dilluns la nova Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC). Està situada al c. Rubió i Ors, cantonada amb el carrer Rafael Casanova, als baixos dels pisos de gent gran, just davant del Pati del Palau.Cinc setmanes més tard del previst s'ha obert la nova oficina que centralitza tots els tràmits que es poden fer a l’Ajuntament. Sembla que problemes amb l’empresa que fa el subminsitrament elèctric ha estat la causa principal del retard en la posada en marxa de l'OAC.
En total són 4 persones que fan atenció al públic, una telefonista-recepcionista i el director, que encara s’ha de nomenar. L’anterior director, David Lobato, acaba de ser nonemat nou director de l’Àrea d’Economia i Serveig Generals, un càrrec de confiança, i properament s’haurà d’incorporar un nou director de l’OAC. L'horari d'atenció al públic és el mateix que fins ara: de dilluns a dijous de 8 a 20 h i els divendres de 8 a 15 h.
Segons l'Ajuntament, l’any 2015 es va tancar amb més de 17.000 atencions presencials. Aproximadament, cada mes s’atenen un total de 1.400 persones, amb una mitjana diària de 70 atencions presencials. Una mica menys de la meitat d’aquestes atencions corresponen a tràmits relacionats amb el Padró Municipal d’Habitants (empadronament i emissió de certificats), i l’altra meitat és per informacions diverses i tràmits administratius, entre els quals destaquen les inscripcions a registres municipals, sol•licituds de carnets bonificats de bus urbà, ocupacions de via pública, temes urbanístics i de llicències d’obres, queixes i suggeriments, emissió certificats digitals, presentació de documents per altres administracions, presentació de factures per proveïdors, liquidacions de taxes, sol•licituds de bonificacions i domiciliacions fiscals, i al•legacions a sancions.