1 de Març de 2019 a les 11:47
Des d’avui que l’Àrea Metropolitana de Barcelona és l’encarregada de gestionar el servei del Molins Bus. El canvi més visible és que avui han començat a circular els nous autobusos de la línia MB1 i MB2, que són híbrids i això suposa que tenen una reducció d’emissions i de consum del 30% i també fan menys soroll. Quan surten de la parada ho fan en mode elèctric i per tant el soroll és molt menor. El vehicle que va fins als barris de muntanya continua sent el mateix.
El servei també es manté igual: les mateixes parades, horaris, bitllets i títols propi. De moment, només s’ha renovat la informació dels horaris que hi ha a les parades. Des de l’AMB s’assegura que s’aniran fent millores a les parades, marquesines (en aquest cas conjuntament amb el consistori perquè son una concessió de l’Ajuntament) i en temes d’informació. De fet ja està activa l’APP AMB Mobilitat, per IOS i Android, que suposa tenir informació en temps real, per exemple, els minuts que falten perquè arribi el Bus a la parada.
Avui divendres 1 de març han començat a circular els nous autobusos híbrids
Els bitllets i targetes s’integraran a l’AMB
Es poden continuar utilitzant tots els títols integrats, els bitllets senzills i els títols propis de l’ajuntament, que de moment es mantenen igual, però de forma progressiva, passaran a ser de l’AMB i es farà una transició per dur a terme aquest canvi.
L’AMB i l’Ajuntament van aprovar, a finals del 2018, un conveni segons el qual és l’Àrea l’encarregada de licitar el servei i de gestionar el contracte, que s’ha adjudicat a l’empresa Soler i Sauret per 10 anys. El consistori molinenc continua sent l’encarregat de finançar el servei i d’assumir el dèficit. L’ajuntament hi destina cada any uns 400.000 euros.
El servei de bus urbà de Molins de Rei és el primer, d’un municipi de la segona corona metropolitana, que ha passat a ser gestionat directament per l’AMB.